Anketa
Jaký počet dírek preferujete u den pro pletení s pedigem?

Sudý
92%

Lichý
0%

Je mi to jedno
8%
 Kontakt
Klimpe, s.r.o.
  Ochoz u Brna 341
  664 02   Ochoz u Brna
  tel.: +420 733 121 066
 
  www.pedig-brno.cz
 Doporučte nás
  • Podělte se o pozitivní zkušenost z naší spolupráce a doporučte nás Vašim známým a přátelům:
  • Přidáno: 18.06.2015   |   222 čtení / zobrazení

Tvoření dětí



Výtvarná činnost, pracovní činnost, tvoření a vyrábění, jakákoli práce rukama dítě rozvíjí. Má velký vliv na jeho jemnou motoriku, rozvíjí fantazii, prostorové vnímámí, podporuje soustředění, trpělivost a smysl  krásu.

Nikdy bychom neměli zapomenout na to, že pokud dítě s něčím začne, mělo by práci i dokončit, proto je tak velmi důležité, abychom vybrali tu správnou činnost, která bude dítě bavit a nebude jej přetěžovat. Dokončování rozdělané práce je velmi důležité pro rozvoj zodpovědnosti, soustředění a trpělivosti, učí dítě správně si rozvrhnout čas. Také ale podporuje jeho sebevědomí, dobrý pocit z toho, že něco dokázalo. Ví, že pokud něco dokončí něco tím získá. Pokud necháme naše děti od rozdělané práce často odbíhat, nevytvoří si ten správný návyk. Dítě bude při práci nejisté, bude se dožadovat pomoci a nebude mít z činnosti takovou radost. Samozřejmě dítě nenutíme násilím a nepoužíváme věty jako "Musíš to dodělat nebo..."

Dítě podporujeme, chválíme, neodcházíme od něj. Náš vlastní zájem a pozitivní přístup dítě motivuje a podporuje jeho chuť věc dokončit. 
Pro nás i pro dítě je mnohem přínosnější udělat jednu věc pořádně...než stále něco dělat a nevidět výsledek.
 


Dítě 2-3 roky

Takto malé děti jsou schopné soustředit se po dobu zhruba deseti minut.
Kreslení - pastelky vybíráme s ohledem na dětskou ručičku, nejlepší jsou silné trojhranné pastelky sytých barev. Na kreslení dáváme dítěti jednotlivé listy papíru, ne hned celý blok, aby se mohlo soustředit na kreslení a nepokreslilo ze zvědavosti hned všechny stránky.

Malování - použijeme prstové barvy, jsou velmi oblíbené u malých dětí, méně už u maminek, ale stojí za to je vyzkoušet. Postačí nám pár základních barev, velký papír, nejlépe balící nebo velký kreslící karton. Čím větší papír tím více zábavy a experimentů pro dítě a méně utírání barvy pro maminky. Klidně posaďte děti na zem přímo doprostřed papíru. Děti mohou malovat prsty, otiskovat ruce a nohy. Můžete dětem vyrobit jednoduchá razítka z brambor nebo z pěnové gumy (Moosegummi),  pokud chcete mít razítka i na příští tvoření.

Korálky - navlékání korálků, samozřejmě v přítomnosti rodiče. Volíme co největší korálky i návlekový materiál, např. tkaničku do bot, kde je výhodou i pevný oplastovaný konec. Korálky nemusíme jen navlékat, využijeme je i poznávání barev a tvarů. Korálky sesypeme do velké misky a necháme děti třídit je do menších mističek podle barvy nebo tvaru.

Všechny tyto činnosti je vhodné nechat dítě prvně prozkoumat. Nemusíme hned vysvětlovat nebo předvádět co má dítě s věcmi dělat. Jednoduše materiál dítěti nabídneme a pozorujeme, jak si samo poradí. Zkoumání "co s tím" je pro děti nejzajímavější část. Třeba na to přijde, třeba vymyslí i něco mnohem zajímavějšího...samozřejmě zasáhneme pokud vymyslí, že si dá například korálek do nosu, v tom případě mu ukážeme, jak korálky raději navlékat.

Tip na zajímavé malování
Budete potřebovat:
uzavíratelný sáček ( ziplock )
barvy v tubě ( tempery, prstové barvy, ... ) je potřeba, aby barvy nebyly moc řídké
čtvrtku nebo tvrdý karton velký, tak aby se vešl do sáčku
lepící páska

Otevřeme sáček, vložíme do něj čtvrtku, na kterou jsme vymáčkli z tuby různé barvy na různá místa. Sáček uzavřeme tak, aby v něm nebylo moc vzduchu a lepící páskou přilepíme k podložce ( aby nám obrázek neklouzal ) Děti tak mohou čistou rukou experimantovat s barvou, roztírat po papíře, míchat barvy, prstíkem jí vytlačovat do všech stran. Nejde o to něco konkrétního nakreslit, jen si hrát a experimentovat s barvou.
 


Dítě 3 - 4 roky

Kreslení -  je v tomto věku už lépe rozpoznatelné. Děti kreslí na základě citových podnětů (členy rodiny, zvířátka, hračky) nabádáme, aby kreslilo i detaily (vlasy, prsty, ...)
Je vhodný čas pořídit omalovánky (vybíráme jednoduché obrázky se silnou obrysovou čárou).

Malování - zkoušíme s dítětem malovat barvou a štětcem, nejprve velký arch papíru a tlustý štětec poté můžeme přejít na užší štěteček. Barvu nanášíme na celou plochu papíru.

Modelování  - nabídneme dětem modelovací hmoty, kterých je dnes na trhu velké množství. Děti v tomto věku by měly umět vyválet váleček mezi dlaněmi a mezi dlaní a podložkou. Válet placku, vykrajovat, ...

Korálky -  mohou být drobnější. Děti se učí navlékat je podle vzoru a snažit se vzor udržet.

Nůžky a stříhání - nejprve se děti učí stříhat rovné pruhy, které mohou využít na výrobu papírového řetězu, poté přejdou k vystřihování jednoduchých tvarů. Dejte dítěti časopis a nůžky, ať vystříhne vše co se mu líbí, potom si může obrázky nalepit lepidlem na papír a dokreslit pastelkami.

Razítka a obtiskování materiálů - děti mohou obtiskovat listy, korkové špunty, prsty a celou ruku a poté dokreslovat dle fantazie do podob zvířátek a věcí.
 


Dítě 4- 5let

Je schopné se soustředit i dvacet minut. Mělo by uvolněně kreslit i malovat podle vlastní volby i podle předlohy. Mělo by umět používat i slabší materiál (fixy, tenké pastelky, tenké štětce)
Mělo by umět využít celý papír a umět zachytit i detail.
Při modelování by mělo umět zvládnout všechny techniky (tvarovat váleček, kuličku, vyválet placku, promačkávat do tvaru misky, ...)
Mělo by umět vystřihnout i složitější tvary, nůžky nedržet křečovitě a točit si papír při stříhání podle potřeby.
 


Dítě 5- 6let

Dítě je schopno se soustředit nejméně po dobu 30 minut. Výtvarné a pracovní dovednosti se zdokonalují.
S dětmi v tomto věku můžeme zkusit základní techniky šití. Použijeme k tomu jehlu s tupou špičkou. Sešíváme plsť nebo pěnovou gumu do jednoduchých kapsiček nebo tvarů, zvířátek atd.
Používáme jednoduchý steh nebo obšívací steh.
 

    Momentálně není k dispozici žádný komentář

    Přidat komentář